mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 18 augusti 2016

Då var de BESTÄMT...

jag byter tandläkare
Hädanefter blir de bara hit jag går

Jag var ju till Folktandvården Herrgärdet senast juni
och talade med tandläkaren om ett mellanrum mellan kindtänder
ett mellanrum som de fastnar ½ macka i.
Och jag har frågat om det många gånger
men ingen åtgärd
Nu tog Annika röntgenplåt (de är gjort även i Västerås)
och de visade sej att de både var karies i den ena tanden
och att de fattades en plomb i den andra
Nu är de fixat
hon har ju också fixat två andra tänder som var trasiga
där plomber suttit löst...satt säkert löst även i juni
På fredag skall jag tillbaka och fixa
en tand som jag har tappat en plomb i
Den tappade jag veckan efter jag var till tandläkaren i Västerås

och jag kan säga att det känns MYCKET bra
ett lugn som inte går att beskriva

tror nästan jag kan gå på fredag utan lugnande
ska prova i alla fall

 saknar småskorna i hallen
och dess ägare



 tvätten hänger bra där bakom
och golven finns kvar att skura till i morgon bitti
eller förmiddag ...

 tänkte han skulle komma närmare
men inte då

 bakom ärtberget finns de korvstroganoff och ris

 Lennart löser korsord

 och jag virkar ikapp på temperaturfilten
tur jag gillar grönt
ljusgrönt 0-5°
mörkgrönt 6-10°
gult 11-15°
lite kylig augusti tycker jag

kl 21 från webbkameran

Inga kommentarer: