mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 3 augusti 2016

hur gör djur ??

 och vem är de här då??

 jo en ung blåhake


 pappa tar med ungen på restaurang i dag

 nästa vecka är de vi som leker i nya lekparken

 hittade en slatt pasta och sås i kylen
förvandlades till "dagens" på restaurang Yttervik

 Lennart tog en sväng för att bäckmeta

 och jag blev sugen på mums mums


 glömde dock att den här matberedaren har så liten skål

 så de blir rätt kladdigt

 hade vi haft katt hade den kanske blivit mätt

 tur de finns torsk på affären
så de blev med ägg och persiljesås
de är nog de godaste jag vet
....eller i alla fall väldigt gott

 ser du stigen??
de är ekorrens stig

 och så var det de där men hur gör djur?
i fodertunnan finns solrosfrön

 som ekorren vill ha
när jag kommer ut i garaget
så sitter ekorren I TUNNAN
och har tagit bort TRE stenar

 nu är den säkrad med sten och sandhink

här skulle vi vilja ha en viltkamera


så var första sockan nästan klar (hälen fattas)
skog vind o vatten tror jag den får heta
blir en bra jaktstrumpa

Inga kommentarer: