mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 6 september 2016

5 döda och 1 levande ÄLG

 Lennart har varit till Shalströms och hämtat vår nya familjemedlem

 i dag är de älgjaktens första dag...
fint väder är det och runt nollan på morgonen

 undrara om vi ska göra en utflykt på eftermiddagen....

 men lite mat först hittade en burk med böngryta
och så hade jag några kokata potatisar som nu blev stekta

 vi bestämde att Viktorakyrkan skulle få ett besök


 så var vi då framme ... har kört bil på en liten skogsväg och så
"Här sluter allmän väg"
och då var de att köra lite till

ett flygfota jag hittade på nätet
 sen fram med stavarna och en sista bit till fots
kan meddela att bron gungar

 kyrkan byggdes 1938 då var det 6 mil till landsvägen

 Man kan undra varför man bygger en kyrka så långt från landsvägen?

 men de var på en mycket vacker plats i alla händelser









 de syns inte på kortet men de är en BACKE
ja en riktig mördarbacke



 en underbar hängbro över Juktån



 på vägen hem såg vi tre släp med älgar
+ två som hängde och blev slaktade
och EN livs levande som sprang över vägen
+ en halt räv i Slussfors
så nog har jakten börjat

 potatisbullar och bacon satt fint


på kvällen var de norrsken...svagt så jag kunde inte fånga det
men de syns ju lite på webbkamera inne i byn i alla fall

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken rofylld och fin plats kyrkan är på. Vackra bilder, tack för att du delar med dig. Norrskenet skulle jag jätte gärna vilja uppleva
Mvh Nettan