mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 4 september 2016

en perfekt dag trots REGN

 i går var Lennart på en liten tur

 plockade fyllning till tårtan

 då  var tårtan klar då börjar vi med nästa grej

 fåglematen


här har ekorren redan bitit av snöret till blomkrukan
ja ja den får stå på marken då
dom grå "råttorna" på marken är Bergfinkar och en och annan bofink

 snart får vi gäster ... måste ju fixa till mej också
lite nytt lack skadar aldrig

 bordet dukat...nu knackar de på dörren




 Farshid fick en gammal vinteroverall
den blir bra till vinterfisket


 Virkningen av Babblarna tar fart


lite extra lördagsgodis

 kassler och svamp pytt...Lennart hittade ju några fina taggsvampar

OJ vilket strul
i torsdags beställde jag blombud av denna bukett
till Bibbi min vän som opererat ögat
Sa att dom fick hänga den på dörren om ingen var hemma

Hörde inget av Bibbi på torsdagen och inget på fredagen
då måste jag fråga om hon fått några blommor ... men INTE.
Jag sänder ett mail till förmedlaren och får till svar
att dom har då inte hört nått från butiken i Fagersta
Lördag morgon jag ringer till den butik i Fagersta som har interflora
och får till svar att dom har haft datastrul av största sorten
hade fått bestälningen nu på lördag morgon
Men att nu var blommorna skickade
och att dom lagt till några fler blommor för att de blev som det blev
Men nu blev de en röd bukett...
jo den är vacker den också men de är ändå fel
Tur att Bibbi tycker om rött också

vissa ser ju roligare ut än andra
Bibbi o Babba


1 kommentar:

Ellinor sa...

Underbara bilder på allt,så fina vänner du har!Kram Ellinor