mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 14 september 2016

LYX-middag en tisdag

 länge sen jag kunde sitta ute och sticka

(skulle virka en tät och tjock grytlapp var tanken.
Började på ett mönster i går, STORA HÅL
Hittade ett nytt mönster i dag
snygg men även där HÅL ...
så jag repade upp allt.
Tar fram stickningen i stället
och stickar på mina fågelvantar)


 en sista tur med gräsklipparen
Lennart tog både våran och Runes gård
när han ändå höll på

 hittade en gammal tidning från julen 2014
tror jag ska prova den här kakan
nu när de finns så fina rödbetor i affären
 hittade 5 fiskpinnar i en påse
rester sen ungarna var här

 jag förvandlade dom till fisk/tomatsås

 länge sen de var så klarblå himmel

 Lennart tog sej en sväng till skogen

 inte mycket men de som blev
blev ju underbart gott


 färsk lingonsylt till palten

DET ÄR LYX EN VARDAG

så blev de kväll i vårat hus
och lite vykortspyssel

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det blev ju en ok dag trots allt❤️❤️❤️Kram Ellinor