mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 21 oktober 2016

en stor skämskudde ja en JÄTTESTOR



 morgonen bjöd på en vacker soluppgång

 Lennart for till Sala och jobbade och jag tänkte fixa till lite på balkongen
fåglarna tyckte inte om risini
eller jo de gjorde vissa men vissa la dom på golvet

 och vad hittade jag på balkongen jo en påse äpplen
fick bli lite mos

 så till lunchen kunde jag få nykokt äppelmos
till den uppstekta pannkakan

så träffade vi Magnus på Öhrmans
för att lämna över en resturangchans som han köpt



 och så var de det där med
skämskudden
våran TV la av i dag
den ville inte alls gick överhuvud taget inte att få liv i den
bytte batterier i fjärrkontrollen
tog ut sladden ur tv och satt tillbaka den
ingenting hjälpte

så det blev en tur till El-Giganten
hittade en Philips för 5000:- inte så illa

 kommer hem och Lennart ska ta bort våran gamla TV
och upptäcker att kontakten sitter lös den i uttaget i väggen
(är de inte den man kollar först när tv inte funkar?)
fast jag förstår inte hur den kan ha lossnat
ingen kan ju komma åt den BAKOM HYLLAN
ja ja det blir att åka tillbaka till El-Giganten
men å andra sidan tjänade vi ju 5000:-  i kväll

 vi tröstade oss med lite gotta

och virkning

Inga kommentarer: