mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 3 oktober 2016

fågelliv i stan

 en dimmig morgon

 men det ser hoppfullt ut

var ut till mitt gamla jobb en sväng på morgonen
det är klädbytardagar där
lämnade torrkötte till Göran och en mönsterbok till Hanna
förutom att jag handlade lite till mina vänner i Umfors
allt detta för 92:-

 i dag var de invigning på Fenix
sågdammens nya fågeltorn
SÅ FINT

är du i närheten av Skultuna/Västerås
så tycker jag du ska ta dej till Sågdammen











 så här mitt på dagen var de inte mycket fågelliv
men nu vet Kjell o Gunilla var Sågdammen ligger
dom har inte hittat hit förut

 så tog vi oss till Frövisjön

 såg häger och tofsvipor
och här blev de kaffe

 och hemma blev de en underbar söndagsmiddag
ingen ville gå till affären
så de var bara att kolla vad som fanns hemma

lyckades fånga några kajor...de har vi "några" stycken
skulle ta på den vackra solnedgången
ja den fastnade ju den också

1 kommentar:

Ellinor sa...

Oj vilken fin plats du har varit på��Tänk så bra ni har med det bästa på två ställen,det är inte alla förunnat,men ibland händer det����Ha en fin dag min fina Måd��Kram Ellinor