mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 5 oktober 2016

KANELBULLENS DAG

tar fram att som ska vara till bullbaket
och vad upptäcker jag
har ingen KANEL
tur att affären öppnar kl 8 bara att springa ner

 i affären såg jag den här
och tänker jag att jag måste ju  prova detta
som "alla" äter
jag kan säga att ni som äter detta får göra de utan mej
det var ingenting för mej

 men det blev ju lite bullar i alla fall

 Morgon mellan fjällen är en fin psalm
kan ingen skriva en Morgon mellan husen oxå

 fick till det och nu doftar de gott i köket

 när jag var och handlade kanel hittade jag också en
VÄRMLANDSKORV de är ju flera år sen jag såg en sån sist
så det blev god lunch
med mos på potatis o morot till

 och så fick vi hjälp av Kjell o Gunilla att äta upp några bullar

 Dharma kom upp med en kasse äpplen
så i morgon blir de att fixa lite mos

just nu har jag inget handarbete
får ta till pennorna i stället

 Lennart var iväg en sväng till Sala och tittade på ett "jobb"
när han kom hem blev det böngryta

 och så lite mer måla

kvällsmackan

och så var även ormen klar

1 kommentar:

Ellinor sa...

Alltid kul med bilder,senapen ser ut som maskar😂😂Ha en bra dag.I natt har vi haft första frosten burr/kram Ellinor