mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 29 oktober 2016

så kan en fredag oxå vara

 1 dl solrosfrön
1dl sesamfrön
1 dl pumpafrön
1dl fast honung
80g smör
4 dl puffat ris
och lite salt

rosta fröna i torr panna
smält smör och honung
blanda allt utom saltet


 så kom posten
en uppföljning på höftoperationen
ja ja de får jag skriva sen nu ska jag fixa till kakorna

 lägg 1½ msk på plåten forma till runda kakor
grädda i 7-8 min i 175°
låt dom kalna på bakplåtspapperet
lätt som en plätt

ja vist jag saltet
de strör du på innan gräddning

 då Lennart är och jobbar blev det
nödmat

 en sväng med dammsugaren
och så vita fingrarna blev

 älgfärsrulle med svamp o lingon i såsen

och så var de då premier på bandyn
 Tillberga Bandy-Kalix Bandy 3-0 (2-0)
Målgörare:
Rinat Shamsutov, Ivan Ledbedev, Filip Floren
 jag stickar vidare på min bluff

och fy tusan va de kliar
men de är ju inte bara plåstret som kliar utan även under
själva plattan så de kvittar ju att byta plåster
men i morgon kl 9 slipper jag dom här
synd bara att jag inte haft nått svimningsanfall
bara lite tryck över bröstet och att hjärtat slagit hårt
ja ja vi får se vad doktorn säger om saken


1 kommentar:

Ellinor sa...

Måste prova kakorna👍Hoppas att du blev av med plattorna och fick något svar,helst ett positivt svar.Ha en bra dag,smörj med lite hydrocortison på kliet💓Ellinot