mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 27 december 2016

Full fart framåt ...TVÄRSTOPP

 I söndags gjorde jag en grej som jag känner än...

en av våra gäster på soppköket
vaknar till efter att ha sovit middag 
reser sej och går till ett hörn och tänker kissa
ja far upp från stolen full fart framåt för att stoppa honom
skon fastnar i bordsbenet och jag vrider till i höften
AJ  är ett milt ord
men jag SKRIKER pissa inte i hörnet
och det slutade med att han lommade iväg till toa
och jag fick ont i höften
Alvedon är räddningen

 fick en massa potatis över
går ju inte att frysa kokt potatis

 men en potatis och skinklåda går bra

 blir bra till nästa söndag
dom är nyårsdagen

 det blev lite köttgryta här till lunch

 så kom REGNET inte så kul
men vad kan jag göra åt de

Lennart for på annandagsbandy
jag stickade på en socka och repade upp

när Lennart kom hem från bandyn
var vi ner till Kjell o Gunilla
som varit på julkryssning
den var vist "så där"

1 kommentar:

Ellinor sa...

Hoppas att det slutat göra ont!Kramen