mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 13 december 2016

HURRA FÖR MEJ...JAG KAN!

 (INTE MINA TÄNDER KAN SÄGAS bild från nätet)

Jag har varit  hos tandläkaren utan att vara halvdöd
Nu ligger tandläkaren på samma hylla som alla andra doktorer
jag är ju inte ett dugg rädd för ortopeder, kirurger, gyn-läkare
och allt vad dom kan heta och vara
"baxade" upp även tandläkaren på den hylla
INTE LÄTT men de gick
hoppas nu bara att dom ligger kvar där
Nu är hela munnen röntgad och pillad i
har lite "gammal gam" som ska bytas
en provisorisk lagning (varför kan man undra)
några spruckna tänder som håller på att falla sönder
Så på torsdag morgon är det dags igen
då skall framtänderna i nederkäken få sej en lagning
så jag kan äta hårt skinkmacka

 Borstningen var perfekt
fick beröm... och de tackar jag för
skall koka saltlösning som jag ska skölja munnen med
om dagarna jag är ju så torr och det är därför
mina tänder ramlar sönder
Är man duktig hos tandläkaren får man gå på "kontori"
Det fick man alltid som barn med mamma
och när mamma (mormor) var med våra barn var de också så,
så varför ska då inte jag få det?

 Lennart fick bestämma i dag
stuvade makaroner och stekt korv

 och till kvällen blev det pannkaka med
knaperstekt bacon o lingon från våran egen backe

Lennart tackar för alla hälsningar han fått
han blev så överraskad och glad


1 kommentar:

Ellinor sa...

Du är duktig du❤️Kram Ellinor