mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 6 december 2016

SAFFRANSKAKA?

 har en skvätt kvar i burken...funderar vad de ska bli

Lennart kom inte till jobbet i morse
eller ju  det gjorde han för dom kom och hämtade honom
med bussen Den är det fyrhjulsdrift och nya dubbdäck på
på våran SAAB är det ett år gamla dubbdäck
det gick inte att ta sej upp till vägen liksom
ISGATA
och så kom snön 
Blir ju livsfarligt
man ser inte isen 

och så kom Tony och sandade
HURRA

solen går upp
och det "brinner" i skogen
ser inte så snyggt ut
men det är Jakob från i går
attans så gott det är

är det reklam för COOP?

så går solen ner och ett ljusfenomen blir det på himlen
jag kan inte få till det med min Ipad
men det är ett "vanligt" grått moln
och ett som lyser
häftigt var det i alla fall

lite mys på eftermiddagen
har inte kollat kalendern förut
men nu är jag fast

ja vist jag kakan....
blev helt klart godkänd

och så de vanliga en omelett på rester till kvällen
3cm falukorv 2 potatisar ½lök + 2 ägg
... märkligt så långt de kan räcka

Inga kommentarer: