mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 25 januari 2017

Frufridagen

 Frufridagen var ett inslag i radioprogrammet Karusellen 1954.
Tanken var att alla husmödrar skulle få ledigt en hel dag
och deras män skulle sköta hushållet och sköta barnen.
Frufridagen söndagen den 24 januari 1954
blev mycket omdiskuterad och omskriven. .

 det ser ut som de brinner i grannhuset
men det är ju bara SOEN som är på väg upp

 Frufridagen till ära
jag är på stan med bästa Anki
fikar och PRATAR sitter på Global Living

 och så lyxar vi lite med ny handsmörja

 och en under bara kroppskräm
synd att du inte kan känna hur underbart gott den doftar

 Lennart utnyttjar sin fru-fria dag med att ta en tur till sågdammen

 detta var gjort sen i går...

 dom kan dom där bävrarna


 så blev det en tur ner till hamnen också när han ändå var "ledig"







 dagens lunch gryta från frysen..

 inte var dag man får TVÅ handskrivna brev
bara så där
TACK Ellinor och Anna
får lite dåligt samvete ... förlåt Anna att jag inte skrivit
ska bättra mej

 som jag har väntat och längtat
palt fläsk och vit sås

 hade beställt 50 ägg.....
undrar hur Magnus tänkte ???
TACK snälla nu blir det lite till
Soppköket och Nattöppet
synd bara att det inte var något vetemjöl med

god natt kära vänner

Inga kommentarer: