mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 13 februari 2017

Å dessa unerbara söndagar

 började dagen med att stek ägg
närmare bestämt 36 st
men inte skulle Mannerström godkänt dom
men av "mina" killa på soppköket
där fick jag full poäng

 rykande åtgång på pytten

 och sallat är inte häller så illa

 och lite gotta till kaffet

 så kom en ny gammal vän
Kerstin och jag gick på sjukvårdsbiträdesutbildning... (de ordet du)
1965 och sen sågs vi inte mer förrän hon dök upp på FB
i dag kom hon ner med sockor vantar och mössor
till Soppköket och jag fick detta underbara garn
TACK igen VÄNNEN

 en pärla i vårsolen...

 Lennart gick på Bandy och jag vilade lite
när jag steg upp var de så vackert på himlen

 lite mat även hemma då
kyckling gryta med bacon o tomat
potatis paprika och brytbönor
ja de gick ju bra de också
Ett riktigt hittepå recept

 så har "bästa" skjortan fått sorgkant på kragen

 fram med kniven och sprätta

 vända och sy dit igen...
vipps är skjortan hel

 så var första sockan klar till Pierre
men killen fryser om två fötter så de är väll bara att sticka vidare

och tack Pierre för vaniljen

kvällens sockerchock

Inga kommentarer: