mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 12 februari 2017

det finns ingen jag saknar så...

ÄLSKADE Farmor Astrid
i dag skulle du fyllt år
de här är sista kortet på dej min ledstjärna
togs bara 18 dagar innan du somnade in
Du dricker ditt kaffe på bit...
Jag hade fixat släktträff för "Berglundare"
din sida med andra ord
tänk va åren går fort du har varit död i 14 år
och jag tänker på dej varje dag
Men jag vet att ingen lever i evighet inte ens du min ängel
du blev dock 97 år inte illa
KRAM I DIN HIMMEL

 ja ja livet måste gå vidare och äta måste man
stekt fläsk och löksås är ju gott

så ringde telefonen och en gammal vän var i luren
alltid lika kul
men oväntat vara det

dags att fixa till morgondagens pytt
5 kg småpotatis
blir ännu mindre potatis

 måste ju provsmaka så vi inte ger dålig mat på soppköket
och det var inte dålig mat utan GOD MAT
vet inte hur jag mår
ja inte mår jag bra inte
och inte är jag sjuk
GNÄLL GNÄLL GNÄLL

lite TV tittande då

1 kommentar:

Ellinot sa...

Du ska vara snäll mot dig själv,du jobbar stenhårt,du har en sjukdom,du hR ett hjärta av guld❤Du måste få gnälla och bli pysslad med av dina FB vänner så du får ur känslan i kroppenKram Ellinor