mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 26 februari 2017

en ritig PENSIONÄRSDAG ....

 den här sortens tulpaner gillar jag
dom åldras snyggt...

 den här "tulpanen" vet jag inte riktigt om den åldras snyggt
men den åldras de känner jag tydligt

 den här är lite rolig med sina franiga kanter

 ser när jag tar fram den från kylen
det är ju INTE ANSJOVIS
förvillande lika

men det blev bra ändå

 vi var ner på stan en sväng
Lennart köpte sej en ny dagbok till Stugan '
en röd fin
vi kollade lite på skor... men dom fick stanna i affären
så blev det fika på frällsis

 våfflor med grädde och blåbärssylt

 är man pensionär och det är fint väder
 ska man mata änderna

 det har jag sett på TV reklamen så de så

 Vi har ju häger i Västerås hamn
vi lyckades se tre... den här  och två i luften



 när vi kom hem hade vi fått en potatisleverans

 så landade jag i tv/stick-fåtöljen

till Mello serverade Lennart kebab från Alberts
en räcker till oss två
 
jo då JON HENRIK gick till finalen

Inga kommentarer: