mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 27 februari 2017

SISTA söndagen med gänget på länge.....

 hur ska jag klara mej utan soppkökets värme och gemenskap
kommer inte åter förrän sista helgen i maj
det är ju evigheter dit

 i dag var det köttbullar och brunabönor som varmrätt
en god potatis och köttgratäng från Intiman gick också åt
för att inte tala om den goda linssoppan
lite kallt fanns också
pastasallad, kronärtskockor, rödbeta med getost  
 en JÄTTETÅRTA som någon tyckte vi skulle få
det var ju svensk-finska dagen i fredags

 Vi tackar och bockar
 så himla god tårta
fick ut 39 bitar
 Robert passar på att ta lite mat innan de tar slut
han gillar köttbullar och brunabönor
Omar är lite mer tveksam till bönorna

så var Lennart på Bandy
inte lika kul som soppköket
förlust 4-5

Jag såg en brödrost på en köp o säljsida för Västerås  (dock inte denna)
frågade om dom kunde tänka sej att skänka den till Nattöppet
men nej 50:- skulle dom allt ha för den
Jag tackade då nej...
så i går skrev dom att jo vist vi kunde hämta den
GRATIS
ja Lennart åkte dit och den såg ju fin ut
MEN TRASIG
så i dag blir det återbruket

kom på att vi borde äta
snabb titt i skåpet
vi blev mätta även i dag

Måste berätta om detta...
fick veta att jag som "Sjögrenare" kunde få mjukgörande på recept
skrev i morse till 1177 på min sida
och ville ha en telefontid med min läkare så han kunde skriva ut
två timmar senare fick jag ett SMS från honom
"jag har fixat recept på miniderm till dej, den med pump"

och sen till detta...jag är ju så sugen på lapskojs
men va tusan Salta Biten görs inte längre
får köpa fläsklägg går ju bra de också
men inte lika enkelt o snabbt 

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Du kommer tillbaka,du behöver njuta lite av lugn och ro i stugan också👍Kroppen behöver lite vila❤

Mådde sa...

jo jag vet....de ska nog bli lite skönt oxå