mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 4 februari 2017

Sjögren min nya "inneboende"

 Henrik Samuel Conrad Sjögren,
född 23 juli 1899 i Köping, död 17 juli 1986 i Lund,
var en svensk läkare och oftalmolog,
känd för att ha gett namn åt Sjögrens syndrom
har fått svar
att med all sannolikhet så har Sjögren flyttat in i min kropp
efter att "Västerås" tittat på proverna
är dom nu sända till "Uppsala"
för en sista koll....

 morgonpromenad till Bibblan
fy tusan så halt de var
men nu har jag fått tag i en ny bok i alla fall

 fått nya ögondroppar
dom förväntar jag mej mycket av
och så hämtade jag ut lite fler sugtabletter

 efter gårdagens miss med mjölken
gör vi om och gör rätt
nu blev det pannkaka

 och så började det snöa


 inte mycket men ändå


nu blommar det...

 Baran med lillebror Barsam
oj va dom växer

 behöver ju bli lite klok o smart
och de lär man ju bli av fisk
är inte så förtjust i halvfabrikat
men hittade en ABBA laxsås på REA
tomat o örter inte så illa
jag behöver nya strumpor...jo dom är till mej

Inga kommentarer: