mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 19 mars 2017

vila på maten....



 änglamat i dag igen och jag tog inget...

 här ligger jag i soffhörnet

 skönt att vila på maten...


lite blommor till riset


1 fläskytterfilé, ca 600 g
2 paket bacon, ca 280 g
(10 champinjoner)
1 rödlök
Smör/olja att steka i
2 dl crème fraiche
3 dl grädde
2 msk kinesisk soja
1 köttbuljongtärning
2 tsk tomatpuré
1-2 tsk sambal oelek
Salt, peppar

Skär filén i tunna skivor.
Strimla bacon.
Finhacka löken.
Dela champinjonerna i mindre bitar om de är stora.
Bryn filén på hög värme i en stekgryta eller stor traktörpanna.
Lägg filén åt sidan medan du fräser bacon, lök och champinjoner.
Lägg ner filén igen och tillsätt crème fraiche,
vispgrädde, soja, buljongtärning, tomatpuré och sambal oelek.
Låt puttra tills fläskfilén är är helt klar
Smaka av med salt och peppar.

 våran bacon var så salt så här behövdes minsann inget mer salt...

klurar på hur jag ska göra ...
ett "hittepå" mönster för barntröja
jag vill göra en tröja där jag stickar från halsen och ner
raglan ärm och knäppt i "ragland" delen

Inga kommentarer: