mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 3 april 2017

en helt igenom grå dag...

 inte lätt att svänga när det ser ut så i hjulhuset

 i dag var vi FEM församlingsbor och FYRA anställda på gudstjänsten
så blir det när de inte är gudstjänst varje söndag
och man inte har någon herde
ja Karl är ju herde förstås min han bor ju i Vilhelmina
och hoppar in när de behövs som det heter
men det behövs ju helhet och kontinuitet
nu hoppas vi på tjejen som sökt


 Karl och Rose-Mari spelar så otroligt bra

 vad vore en gudstjänst utan kaffe
som en ekorre utan svans

 lite snabbmat när vi kom hem

 la några mandlar på fönsterbrädan

 och de gillades

så har jag då läst ut boken
LÄS DEN kära vänner
visserligen en ungdomsbok
MEN BRA

 fick bli lite halvlånga skaft...
vägde nystanet och det är ½
det är de som är så smart med att sticka från tån
man får ALLTID foten i rätt storlek
medan skaften så långt garnet räcker

 Lennart bjöd på lite kvällsmat

 måste varva lite med vad jag gjör

 inte går det fort men det går

i dag är det HIMMEL som är utmaningen

1 kommentar:

Ruth sa...

Det är alltid interessant att läsa dina blogginlägg, fina Måd. För att du ska få reda på det, skriver jag äntligen en kommentar här. Du inspirera säkert många med dina kloka tankar och jordnära kommentarer och iakttagelser. Idag ska våra ekorregäster också få mandlar. Kul att du berättade det - det tänkte jag aldrig på.