mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 5 april 2017

Jag fick göra matlåda....

 min morgon kompis

 "men varför har du krånglat till det så, när du ska mata mej?"

 det var flera år sen jag fixade matlåda
känns fint på nått vis

 så var det dags även för mej att äta lite

 har man inget lunchsällskap får man fixa sej ett
Amir testar sill inför julen...påsken blir det ju nu
och jag äter omelett

 nu ska vi se hur det här går

 och så kom BOFINKEN
förutom den finns Domherre, talgoxe,
blåmes, entita, gråsiska, grönfink,
gulsparv, koltrast, nötskrikan
 och skata och kråka har vi sett på gården
dock inte vid fågelbordet
och så ekorrarna förstås

 potatispannkaka till kvällen

2dl mjölk
1dl mjöl
2 ägg
salt
300g finriven potatis


dagens utmaning "bakverk"

2 kommentarer:

Ellinot sa...

Såå underbara djurbilder och maten ser supergod ut.Det enkla är det godaste!Kram Ellinor

Anonym sa...

Har testat din potatiskaka med bacon, den var supergod! Nu ska jag testa pannkakan, också!

Ha en bra dag/ Marie i Skara