mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 15 april 2017

LÅNGFREDAG

 Långfredagen kan vara en LÅNG dag
tänk hur det var när jag var liten
ALLA affärer och serviceinrättningar var stängda
och på radion fick dom inte spela "rolig o lätt" musik
Ingen bio, restaurang eller dansställe var öppet
Vi åt alltid ugnstekt gädda hos farmor
skirat smör och pepparrot
Pappa och farfar spelade schack
mamma o farmor hade nått handarbete
och jag fick måla och rita lite
inget oväsen skulle föras

det var då nu är nu
men vår dag har nästan varit lika....
 förutom att ingen spelade schack
eller sorgemusik på radion

 köpte dom här underbara i går

 vi har haft fint väder om än lite kallt

 gädda hos farmor ... nu blír det fiskpudding

 med skirat smör dock ingen pepparrot

 "risgrynsgröt" och två bitar lax ... så himla gott
och det räcker till en gång till

 då det var lite kallt på fm satt jag inne och stickade
men efter maten gick vi ut och jag satt i min sovsäck
jag klarade 2½ timme sen blev det kallt igen
men då kunde jag inte sticka fick ha tassarna i säcken




 den lilla gynnaren äter utanför fönstret
det är så kul att vara så nära dom

 när vi satt ute kom Rune med dessa godingar

så det blev fisk till kvällen också
MEN SÅ GOTT
TACK RUNE

Inga kommentarer: