mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 13 maj 2017

NEJ så det blev!!!....och så kom KÄRLEK på posten

ringde till Ögon kl 7 och dom skulle ringa kl 10.40
10.20 ringde dom och jag fick en tid kl 13.40

 Fick träffa en trevlig läkare
som konstaterade att ögat är grumligt
men det är åldern sa han och rodnade
värken beror på den där SJÖGREN
skall droppa ögat en gång i timmen
ögat är så tort att det ändrar form!?!

då jag har en skit-telefon med "inget" lagringsutrymme
var jag till 3 på Erikslund och fick den tömd
lätt som en plätt....August var trevlig och lättsam

 köpte nya strumpor
AVSKYR DOM
kan jag säga
fick skäll av expediten
jag SKA
ALLTID HA STÖDSTRUMPOR
jo jag vet ju det men de är så äckligt

och när vi kom hem skulle jag ringa till Gunilla
men då gick det inte att ringa på min telefon eller
det gick inte att ringa till häller
så det blev en tur till Erikslund till
SUCK

 kan säga att oxpytt inte var nått vidare
smakade INGENTING

köpte en påse på COOP när vi var där sist
tänkte att de kan vara gott att ta till när det är ont om tid
eller man inte har lust att fixa så mycket
men det blev tummen ner får jag säga

 hade fått en avi på posten som Lennart hämtade
och kolla va det var två Mumin-muggar och ett underbart litet kort
en present till 50 års äktenskap och min födelsedag
100000000 TACK underbara Ellinor
där kom tårarna

 inge sugen på mat
men med mycket parmesan blev ju även det här gott

 hur gör du när du packar
jag plockar fram allt och lite till
alla tänkbara kläder
och sen får jag se vad jag lägger i väskan
blir en massa som jag inte tar med

2010 kom tornseglarna i dag
just nu är det ju så kallt så dom väntar nog
men få se dom har nog kommit
när vi kommer hem om en vecka

Inga kommentarer: