mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 6 juni 2017

Farmor har lärt mej leva....

min VACKRA farmor
här i helt moderiktig klänning
och frisyr
 här kan du läsa om modet på 20 talet

här sitter jag i Farmors knä
tror det är till julen 1948

här har vi FEM generationer

 Å vad jag saknar dej min ÄLSKADE Farmor Astrid
här är du 96 år och om tre veckor finns du inte hos oss mer
Vi hade släktträff på FG och du orkade vara med nästan hela tiden

 här är du i Yttervik och har plockat blommor till grindstolpen

Lucia 1991
Hannah o Linus på besök
hemma hos Farmor på Kvistbergavägen

 en liten stund i skuggan med lilla Linus
sommaren -92 i Böseberg
det går inte en dag utan att jag saknar det
och då är det ändå 14 år i dag sen du dog

en av mina favoritbilder på Farmor
ute på picknik
så ofta som jag druckit kaffe ut den termosen

för att inte tala om den här bilden
helt oemotståndlig
i mitt tycke

 morgonmys i köket
ljus för farmor och kaffe till mej

 vissa ställen är svårare att komma åt än andra
men nu är badrummet skinande rent
och jag är slut ... suck av så lite

 ska väll bli lunch i dag också


 det blåser men solen skiner
det måste tas tillvara

 men så kom regnet

mera mat.....

Inga kommentarer: