mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 11 juni 2017

Mitt HJÄRTA går sönder

 Dagen började med att vi åkte runt
på lite bilfirmor och kollade efter en "ny" bil

 provsatt läste pris o mil och kände på några stycken
så kom vi till Bilia
och där stod den
MOO 588
och bara väntade på oss
så om 10 dagar står den på vår parkering

när vi var på bilhandlarn
ramla halva tanden ut
inget fel på den vad jag kunde se
så nu blir det att laga med detta
tills jag kommer upp till Annica

 svampfylld köttfärs blev gott till lunchen

 sov lite men väcktes av värsta åskvädret
och kaffe o nybakta wienerbröd

 och så var det ju dags för mat igen
varm pastasallad den här  gången

 det regnar inte just nu men det är så märkligt ljus


 och så kom dimman

 och sen gick solen ner

 och hela himlen brann

 så får jag se på FB
att Stella har fått en pinne i halsen och fick flyga helikopter
till Umeå för operation


vad jag vet nu så gick det bra
men fy tusan för pinnar i munnen
om man inte är hund
och då ska dom vara på tvären

1 kommentar:

Ellinor sa...

Stort grattis till fin bil,hoppas att det blir ett mycket bra köp🍀🍀🍀Pinnar i halsen är INTE trevliga saker,hoppas att det gick bra💓Kram från mig Ellinor