mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 4 juni 2017

Världens Fest Trevligt inslag på stan

så ser jag ut i dag...
var jag en snigel i går så vet jag inte vad jag är i dag
ont o hängig i hela kroppen
Tack Sjögren för den

 men vad gör det när Kekke och Per
finns i stora tältet på stora torget i stora staden

 och vilken sångglädje både från scen och publik


 När sanningen förvanskas
och rättvisan förkvävs,
när mänskans rättigheter
förtigs och undergrävs,
när tilliten förtvinar
och hoppet tiger still,
när terrorn breder ut sig
och skoningslöst slår till,

då stiger i förtvivlan
den bön du lärt oss be:
O, låt ditt rike komma
och låt din vilja ske.
Ge oss mer mod att vara
ditt ljus och jordens salt.
Låt sanningen bli synlig
i godhetens gestalt.

När friheten blir fängslad
och lögnen tas för sann,
när ytligheten tilltar
och djupen sätts i bann,
när kortsiktiga vinster
ger långsiktiga sår,
när skapelsens förrådes
med skador som består,

då stiger i förtvivlan...

en nyskriven sång men ett innehåll som man gråter

 och vad passar bättre att sluta med än just denna sång



 min STORA idol som hävdar att
människa är fri, duger och är älskad.
Men att man samtidigt har ett uppdrag
att göra samhället till en bättre plats






lunch på  Ginger and Garlic

 ser ju inte ett dugg gott ut man det var det
får lunch imorgon också

 Lennart åt nått med mera "fräs" i

 uppe i Järvsjön har dom firat Dexter några dagar i förväg
Ny cross med tillbehör

och lego av farmor
som han byggde samman på en svinblink

på kvällen en klassiker


1 kommentar:

Ellinor sa...

Du bor in fantastisk stad👍Oj vad det blir bra för dig att åka till Berget några dagar och bara vila🍀Kram,tycker lite synd om dig men du är en kämpe💪🏿🌹