mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 10 juli 2017

en liten blomtur

 min vän på andra sidan staketet
en småspov

 nu ska det fixas en blockbräda

 tur man har en man där inte tummen sitter mitt i handen

 i tjärnen på Forsbäcksberget var det frukost för mor och barn Älg

 vi är på väg till Akkersvattnet och då måste man ju stanna i Umbukta

 och få sej en äventyrsbrus

så var vi framme vid dammen
men Fjällbruden som vi skulle träffa
var inte på långa vägar klar

så här skulle hon se ut
(de är är 2011)
 men det fanns annat
Kattfot


Krypljung

 Lappljung
 kattfot + fotograf
det var många som ville fota bruden som inte var klar


Svarthö



 fjällsippa



 Rosenrot


 en pytteliten planta



 Fjällsippan igen



 ca 5cm ...







STORA maskrosor

 Tussilago



 kaffe med utsikt

 en köttgryta till kvällen

 nu finns det blommor i krukorna
hängpetunia

e
 och en lavendel till trappan

så var 30 rutor klara
få se om det räcker det visar sej i morgon
när jag börjar sätta samman
eller om det skall vara några fler

Inga kommentarer: