mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 17 juli 2017

Gudstjänst med nya kompisar både stora och små

Vila kapell bilden är från 2009
men vädret ser ut att vara detsamma som i dag

 men inne i kyrkan är det varmt och välkomnande
Bosse är helt magisk

 i går hittade jag den här kvinnan på FB av en ren slump
vi har fyra gemensamma vänner
vänner som inte känner varandra
så jag bara måste fråga Vem är du?
och så visade det sej att hennes man vik som kantor
och i dag var det sista dagen som dom spelade och sjöng här

 familjen Stenlund
sonen Arvid som trampar orgel
och pappa Mats som leker med tangenterna
mamma Inga spelade fiol o sjön

 en gudstjänst kan bli lång och tröttsam
han sover så skönt med psalmboken som kudde






 så var det då dags för "näsen"

 ett litet "troll" som fick min macka då hans inte var god

 syrran fick kaka och vi lekte med min mobil en stund
härliga ungar får jag säga
(känner deras morfar o mormor)

 pytt med ägg o rödbetor är ju alltid gott

börjad på en liten ny grej,,

Inga kommentarer: