mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 8 juli 2017

inte spik i foten men ändå

 bra start på dagen ... en KALVDANS
dock en falsk har ju ingen råmjölk
3 ägg 7 dl "tjockmjölk" 2½ dl torrmjölk
1 msk socker 1tsk kanel
150° i två timmar i vattenbad

 min fina spirea

 nu ska stackars tomaterna få lite mer jord

 eftersom det är jag själv som städar
får jag göra detta inne så de så


 den lilla plantan heter Ola

så har två timmar gått

 och här grävs det
Fredrik vill ha in bredband i sin stugan ....
 när lunchen är en macka med lapskojs

 kom på att fixa ett "växthus" till tomaterna
och så sådde jag lite sallad
hittade en påse frön ... bäst före maj 2017 tror de funkar

 i dag var det skönt på min altan


 så kom Lennart hem från jobbet
kålpudding fick han till middag

 och kalvdans till efterätt

 har köpt nått jag inte viste fanns
amningshalsband... ja ja det får heta va de vill
så underbart sköna att ta på (ev äta på)
så nu får Hannah o Denise dessa finingar  

 så blev det hos Fredrik...
nu ska de borras hål i huset och in med kabeln
 Fredrik har gjort så fina bänkar vid grillplatsen

 fin kväll blev det



fick de här fina kortet på Dexter i kväll
han har fixat maten till familjen
storfiskaren våran

Lennart har JÄTTEONT  i foten
där det gula är
så jag misstänker en stressfraktur
får kolla på sjukan på måndag

Inga kommentarer: