mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 5 juli 2017

Schyst käk även i dag


två årig bröllopsdag
helt underbart
GRATTIS

titta vem som är på besök
domherreparet är också här
och jag tror jag såg koltrashonan

 fint men BLÅSIGT

 får nog till det
att montera rutor är inte så himla lätt
om det ska bli snyggt

 finns det ingen snö att skotta
får man klippa "gräs"
just när är det nog bara mossa

 och så ska det till en kant
hoppas nu maskantalet stämmer
och jag får till det hela

 Medan Lennart åkte in till Tobbe en sväng
svängde jag ihop en rulltårta

Vispa 3 ägg och 1½ dl socker LÄNGE
1½ dl vetemjöl +½ dl potatismjlö + 1 tsk bakpulver, blanda i separat bunke
blanda ner mjölblandnigen i äggsmeten

klä ett bläck som är 20x30 cm med bakplåtspapper
häll nu smeten i bläcket
grädda i 6-8 min i 225°


 och tur var ju det för på eftermiddagen kom Mona och Torgny
kul med spontanfrämmen

 en skvätt Pulled Pork
gjorde lapskojs på det
och fy tusan va det blev gott

har fått nya grannar
dom bär och dom donar
Fredrik o Janette med hunden Elvis

1 kommentar:

Ellinor sa...

Smart att göra lappskojs på det sättet!Ska bara leta efter gammal potatis så jag kan koka mos?Älskar lapskojs👍👍👍👍Skicka en extranöt till ekorren,jag gillar korrar men det är såå sällan vi ser någon här i områdetKram vännen