mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 26 augusti 2017

ÄNTLIGEN.....

 då vi ska åka till Järvsjön 
tänkte jag att en rulltårta skulle sitta fint


Vispa 3 ägg och 1½ dl socker LÄNGE
1½ dl vetemjöl +½ dl potatismjlö + 1 tsk bakpulver, 
blanda i separat bunke
blanda ner mjölblandnigen i äggsmeten

klä ett bläck som är 20x30 cm med bakplåtspapper
häll nu smeten i bläcket
grädda i 6-8 min i 225° 

 tog en promenad till fikastället i skogen


 men fy tusan det blåste ju isbitar
mössa vantar och långkallingar satt inte i vägen

kaffet värmde skönt

 inte lingon men fina röda hönsbär är det 
synd man inte kan göra nått med dom 
ELLER KAN MAN DET


 här är det dock lingon men det är just efter 
kissvägen för byns hundar

dagens skörd


så fick jag besök av lilla Ruff
(bilden är Jockes för jag fick ingen på busungen i dag)

och så kom då ÄNTLIGEN  mina ögondroppar
och lite tandkräm

rotfruktsmos, korv, svamp o lökröra 
jag får säga att jag är rätt bra på det här med mat

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag får säga att jag blir rätt sugen, när jag ser dina matbilder! :)

Marie i Skara