mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 7 augusti 2017

en liten killa förgyllde min dag..

ett reseminne från Kambodja
köpt i en liten "järnhandel" i Sihanoukville
Man sätter fast myggspiralen inne i burken

 en liten ekorrunge
 men så kom mamma och då blev det fart

 dagens gudstjänst var på Gamla Kyrknäset

 och det var MARKUS som var "hemma"
och det var mycket folk
helt klart när "gamla" prästen är här


 som jag har längtat efter att få gå på en gudstjänst med
Markus

 Daniel med lilla dottern


 på Kyrknäset kan man sitta både inne i kyrkan och ute på kyrkbacken
den som sitter ute får nattvard även här


 så var gudstjänsten över nu blir det fika





 Stig kom på att det var skönare att sitta på gräset än på bänken

 Elin berättar om hur det var när släkten Omma
blev tvångsförflyttad till Oltokken





 det blev lunch på Tärnaby Wärdshus

 i morgon är det dags för vår norgetur
hoppas vi inte glömmer nått viktigt

 isterband och stuvad vitkål blev det hemma

 kvällskaffe i kvällsol


i dag var jag med om nått UNDERBART
när vi satt och åt på Tärnaby Wardhus
det kommer in en pappa (han som driver Fjäll Kitschen) med sin son,
liten kille 3år skulle jag tro
Vi började prata om ditten och datten
killen får en klubba av Resturangägaren...
jag frågar killen om han tror att det bara är barn som får klubba
för jag tycker också om klubba...
Jo klubba är för barn får jag veta av den förnuftige liten killen...
med tillägget Du får väll gå och fråga .. det gör jag dock inte.
efter en stund kommer han fram till mej
sträcker fram klubban och jag får smaka...
Det är underbart med barn
 

Inga kommentarer: