mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 23 augusti 2017

företaget Västerbottensåpa var min vän i dag

 jag tog inte nya borsten ....
spisen såg så grisig ut

 men efter att ha skurat den med såpa blev den så fin
jag t.o.m hoppar över spissvärtan

 liten ensam lunch
1 ägg 1 skiva korv lite riven ost och 2 tomater 
och så persilja förstås 

 så var det stortvätt... våra fina påsar från Västerbottensåpa
dom vi köper våra grönsaker i 
fast vi använder dom till mycket 
stickning, en påse med myggmedel, en påse för laddare, alla nagellack, mina medicien
ja en bra påse helt enkelt

 vad tror ni Hinner jag få några vinbär i år

 och vad är nu detta...

 jo min svampodling

Busksvamp En svamp att använda vid garnfärgning
450 kr/hg 
 mat och potatis 
tänk att stekt fläsk o löksås är så gott
Tanken slog mej 
så olika vi tycker för att vi är vana vid vad vi äter
ja menar den som är född och uppvuxen i Kina gillar sin mat
och vi våran 
inget är ju som Svensk husmanskost liksom

 en gammal trotjänare fick jobba lite i kväll


och jag stickar på 
när händerna och handlederna vill
(jag vill dock mer än dom)

Inga kommentarer: