mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 25 augusti 2017

Hyfsad dag....

nu ska den frisseras
hoppas dom stackars tomaterna som finns ska få lite mer ljus och kraft

nu har jag klippt en hel del

blev en hel del grönt över

ska fixa lite  gotta till barnen 
vi ska ju åka till Järvsjön på lördag


1st Äggvita
4 ½ dl Strösocker
0,75 dl Florsocker
1½ dl Kallt vatten
1½ dl Kokhett vatten...
1½ msk gelatinpulver

Topping:

4 dl Kokosflingor
1 msk Kakao

Dela ägget, endast äggvitan används!
Häll strösocker, florsocker, äggvita och det kalla vattnet i en bunke
Blanda lite lätt.
Koka upp det vatten som ska vara varmt och tillsätt gelatinpulver och rörom tills pulvret löst sig.
Häll gelatinvattnet i äggvita smeten och vispa på högsta tempo i 25min så det är en fördel om du har en köksmaskin eller elvisp med roterande bunke så du slipper stå och hålla i elvispen 25 min.
Undertiden blandar du ihop kokos och kakao.
Strö ut ett kokostäcke i en form 20x30cm strö så det täcker hela formens botten. När vispningen är klar, häller du ut smeten över kokostäcket och ställer in i kylen minst 3 timmar.
Skär upp lagom stora bitar.
Doppa snittytan i den överblivna kokosen.
Förvara svalt.
Går utmärkt att frysa in, kakorna fryses inte utan blir bara kalla.


så var det dax för nästa grej
en Lufsa



två paket på konsum 
men inget från Apotea...*gråt*

många bra saker har jag köpt ...allt detta för knappt 250:- 

och kolla vilket vackert garn
det är garn som ska bli en sjal till Annaeva

en promenad på vår egen gräsmatta
nu ligger dom på tork

har en ½ påse torkade hittills

i dag fick salladen flytta in

en vante klar (fast det fattas en tumme)

 kväll i våran värld



mitt lilla paradis som heter AndersGeorgs 
efter farbrorn som byggde det för snart 90 år sen

1 kommentar:

Ellinor sa...

Som vanligt vackra bilder!Lufsan lät jättegott och bra att barnen får gotta dom man vet vad det är inuti👍Eloge till dig och njut av dom i morgon❤️Kram Ellinor