mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 14 september 2017

en helt vanlig dag i mitt liv....

 Mommo ska få lite omvårdnad
på "vårdcentralen"


 repar upp lite igen då

 hittar lite slattar och så en köttbit

 det är härligt med grtytor

 gick ut för att mata fåglarna
och hittade dessa under köksfönstret

Sammetssopp

Xerocomus subtomentosus s.lat
Ätlig och hyfsat god i en blandsvampanrättning, 
men använd bara fasta ex. och rensa bort 
den något träiga foten innan användning. 

Beskrivning

• Hatt välvd till utbredd, sammetsluden, oftast gulbrun med inslag av olivgrönt men ibland mörkare brun.
• Rör som unga gula, med åldern gulgröna, med kantiga rörmynningar, blånar ej eller endast svagt vid tumning.
• Fot gulbrun till rödbrun, oftast med ett ådernät som syns tydligast på övre delen.
• Kött gulvitt, med mild smak och lukt.
Vanlig i löv- och barrskog över hela Norden. Foten är ofta träig i konsistensen varför den bör rensas bort innan anrättning.
 så där nu till torkning

 ett paket på posten
ska bli ett hemligt stick - a - long 
höstsockor är allt jag vet

HÖSTSOCKAN
I dag kommer vi att dela med oss av den information du behöver för att du ska kunna skaffa garn och stickor i god tid, så att du är redo att delta i tillsammansstickningen när vi drar igång.
Teknikmoment som ingår:

Tå-upp
Rätstickad tå
Rätstickad kortvarvshäl
Flerfärgsstickning
Patentstickning

Datum för inlägg:

Del 1: Fredag den 22 september
Del 2: Fredag den 29 september
Del 3: Fredag den 6 oktober


 Lennart blev glad när han kom hem
köttgryta gillar han

 men i dag vet jag inte har inte sett honom mycket
när han ätit for han till Oltokken och Åke en sväng
och när han kom hem gick han ut i garaget för att måla plank

men nu tror jag jag har fattat

 i dag har jag beställt
5 kg älgfärs 5 kg älgbog

1 kommentar:

Anonym sa...

Älgkött och färs,åhh så gott!Saknar en jägare i närheten��viltkött är såå dyrt här i Stockholm!Hoppas att du får en bra dag och ser en skymt av Lennart��Kram Ellinor