mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 1 september 2017

Närodlat....

 en tur på gården...snacka om närodlat

 så fina ingen mask

 nu ska dom torkas

 kollade kylen 
fanns lite slattar

 lite stroganoff och lite tomatsås
förstärktes med oliver och parmesan
och så makaroner och en bechamelsås 

 vad är det som händer....Tony är i "buskarna"

 så blev det...
undrar vad som ska hända härnäst 

 har man tråkigt kan man baka

2 ägg
2 dl strösocker
50 g smör  
1 dl vatten
2 ¾ dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
1½ tsk bakpulver
äpple o kanel

smält smöret i formen låt svalna
vispa ägg o socker tills sockret smällt
tillsätt smör vatten
blanda mjöl bakpulver och vaniljsockret i en separat skål
blanda nu allt
häll i smörad och bröad form
lägg i äpplen som doppats i  kanel 
grädda i 175°


 blev en äppelkaka

 fick detta på posten i dag...
men jag måste fixa lite GROVA stickor ser jag
hade 5:a skulle vara en 7:a

 ja då här såg det ut 
och det blev så himla gott

jag har så himla ont i handlederna
kan bara virka/sticka/måla en kort stund
inte kul alls
men jag pillar på ....

1 kommentar:

Ellinor sa...

Vi är riktiga kämpar du och jag,borde belönas med nollskatt eller något annat bra��Älskar svamp men tarmen vill inte ha,brukar mixa lite kantareller i sås ibland.Sjögren är dum men du är fantastisk!Snacka om soppa på en spik��Jättekramen/Ellinor