mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 9 september 2017

Vet inte vad jag ska säga om dagen TRÖTT o SEG kanske

 Nektarinerna kostar 15 Kr kg Supergoda
svenska äpplen (som är kart) kostar 39 Kr kg

 ärtorna puttrar
jag har skummat och snart ska dessa grönsaker i 

 så där ja nu kan jag vila en stund 
nu sköter spisen om resten 

och jag kan ta lite kaffe och virka

 den blev bra min soppa 
lite osaltad tyckte Lennart men det gick ju att avhjälpa
har lite svårt med smakerna då jag är så torr i munnen
tur jag inte är koka på riktigt

 det blev 13 portioner soppa av 1 kg ärtor och 1 kg grönt 5 buljongtärningar
kostnad för de hela blev 27 Kr 
2 kr per portion de kan man inte klaga på

men man kan klaga på att jag virkade fel på v 54
och upptäckte det på v 55
fick repa upp TVÅ LÅNGA VARV
och jag kan säga att detta garn var inte ett 
upprepargarn..
men nu är det gjort och jag är ifatt "nästan"

Lennart lyxade
 för det var sista dagen han jobbat för Tobbe den här sommaren
Hjortronlikör med äkta hjortron 

Inga kommentarer: