mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 13 oktober 2017

ännu en dag i köket = LYCKA

 Nu ska de malas
 tur jag har vass kniv

 jag maler om lite av det grovmalda
så de blir finmald

 blev en hel del 12 kg eller nästan 13...
blir mycket mat till soppköket 
delar med mej till dom som brukar koka soppa

när jag var klart med färsen fick mitt hjärta tokspel
hittade på helt egna rytmer som restern av kroppen inte gillade


 När Lennart kom hem i dag hade han köpt en fin regnponcho till mej

 hade en liten bit kvar på tjälknölen

 kaffe o choklad med hallonkrisp

 och på kvällen åt vi upp dom sista majsarna

 så var jag klar med den första sockan
det sättet att sticka resår kommer jag 
ALDRIG ATT GÖRA IGEN

lilla Lisa som nog kommer att heta Lisabet
en Lisa med bett 

Inga kommentarer: