mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 9 oktober 2017

åter på Västerås Soppkök och Intiman

 efter månade så är vi åter på soppköket
(bilden lånad av Sune)

 i dag var det ca 30 gäster som blev mätta och lite varma
en och annan tog sej också en liten tupplur

 pasta, lax grönt i olika former 

 då laxen fort tog slut blev det att steka lite korv

 fick en del över
det fixar jag till en pastagratäng på 
förstärker med lite falukorv
vi hade nämligen ett gäng i frysen
och så gör jag korvstrogaoff på resten av korven

helt slut men vad gör det
många blev i alla fall glada att se mej/oss igen
många kramar blev det
nu blir det sova en stund innan det är dax för vår egen mat

 en potatisgratäng och lite älg 
inte helt fel 

när jag ser hur många olika arbeten jag har på en gång
kommer PAPPA och sätter sej på axeln
stora pekfingret och RYTER
MAN GÖR EN SAK I TAGET
OCH SÅ GÖR MAN FÄRDIGT INNAN NÄSTA
men snälla nån jag är vuxen gubben är död sen snart 10 år 
jag gör som jag vill nu!
eller inte 

1 kommentar:

Ellinor sa...

DET gör du!Kramen