mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 17 oktober 2017

en liten måndag....

 hittade den här lilla lilla tröjan när jag letade efter nått annat
men det fanns inga knappar men nu gör det de
den blir ju bra till Lilla Thyra

 i dag provlagar jag mat inför söndagen
har fått massor av "pyttkött"
(alltså kött korv o köttbullar)
från Officersmässen

 jag förvandlar det till "kalops" 
då våra gäster gillar sås
Gick utmärkt får jag säga

 kroppen och knoppen är inte riktigt sams i dag
handlederna värker
och hjärtat slår

 ja de är ju bra att hjärtat slår förstås
alternativet är ju döden
men så illa är det inte 
har målat lite i dag inte stickat så mycket

 lyssnat på god bok 
och druckit gott kaffe

då har Prinsessan av Järnvägsgatan kommit hem
och på onsdag ska jag pussa på henne de kan jag lova

1 kommentar:

Ellinor sa...

❤️