mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 5 oktober 2017

livet återvänder så sakta i stadsmiljö ...

 åter på mitt favoritställe
Hjärtpunkten/Bibblan på Skiljebo

och i dag hade jag dessutom sällskap 
av en kompis från "forntiden"
vi gick en utbildning tillsammas 1965
ja du fattar...

dagens lunch på Mässen... 
så himla gott
Men jag fick  min mat med hem
Ninni fick lägga den i en plastlåda 
för det tog bara tvärstopp!!??

och bulle till efterrätt för somliga
det är ju gud bevars kanelbullens dag

Kvällens mat blev älgen som legat i ugnen över natten 
och i plastpåse med lag hela dagen

och en blomkålsgratäng 
med både den lila (som blev blå när jag kokad den) 
och den vita blomkålen

sockan tar sej även om det tar lite tid 


Inga kommentarer: