mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 3 november 2017

Att göra saker fast men inte orkar...

har gjort en Björnbäspaj i dag...

Havrebotten 
175 g smör
3 dl mjöl
1,5 dl strösocker
1,5 dl havregryn

1. Sätt på ugnen på 175 grader
2. Smält smöret och rör i mjöl, strösocker och havregryn
3. Tryck ut degen i en pajform
4. Förgrädda i mitten av ugnen icirka 15 minuter  

Fyllning: 
250 gram färska bär 
2 dl odonsylt/blåbärssylt
1 msk balsamvinäger
2, 5 msk potatismjöl

 Knaprig topping 
75 gram smör
2, 5 dl havregryn
1, 5 dl strösocker
Gör pajdegen enligt receptet ovan.
1. Sätt ugnen på 175 grader
2. F örgrädda pajskalet se ovan
3. Blanda ihop bären med potatismjölet och ev blåbärssylten
4. Smält smöret och blanda ner havregryn och strösocker,
 låt svälla i ca 2 minuter.
5. Strössla toppingen över blåbärsfyllningen 
och grädda pajen gyllene i mitten av ugnen i ca 25 minuter.

 köttgrytan jag gjorde i går gick åt kan jag tala om...

fick mer än godkänt på den
när såsen är så god så man måste ta en potatis till 
och mosa då är jag nöjd

 och så var det pajen till kaffet

 rykande åtgång på även den

så var det dags att sova en stund 
14.30 -17.30
sova är jag bra på

för vi skulle ju på GALEJ

 till Björn och iNTiMAN

 för att lysna på Uncle Doghouse 
ett band från stan
blus o röj får jag säga










 och sen kom huvudnumret 

 Lisa Lystam med band




















lång kväll är slut 
så även jag
men himla bra var det

Inga kommentarer: