mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 7 november 2017

inte blev det mycket inte ...

 Lennart åkte till Hedbergs och fixade vinterhjulen

 jag stickade färdigt den lila mössan

 och så ska jag fixa lite luch

 hemlagad pytt är inte fy skam

 börjat på en mössa till

 då tar vi resterna från lunchen och gör om till kvällsmat

 fick nästan lite vibbar från skolmaten
men då var det rökt skinka i omeletten 

 kollade på TV och målade lite
Tarek vann ju 
hade överlägset flest medaljer
men ha hade vunnit på millimetrar och sekunder
men bäst är han

 tänder min lyckta på balkongen 
så fint


NÄR MÅNEN VANDRAR 

1. När månen vandrar på fästet blå 
och tittar in genom rutan, 
då tänker jag understundom så 
och knäpper sakta på lutan: 
"Vad du är lycklig, du måne klara,
 som får så högt över jorden fara /:och blott se på!:/ 

2. Visst ser du dårskaper utan tal, 
det kan man nog hålla troligt, 
och älskande som förgås av kval 
och älskande som ha roligt 
Visst ser du mången tår som rinner,
 men sorgen aldrig upp till dig hinner, /:det är för långt:/ 

3. Spektaklet tröttar dig inom kort, 
kan man inte förtänka 
Då går du bara helt stilla bort, 
man tröttnar också att blänka 
Så blir du borta i några dagar 
kommer åter när du behagar /:och ser på oss:/ 

4. O, milda måne, tag mig till dig 
från denna jorden så trånga 
Helt säkert ingen skall sakna mig,
 ty såna ha de så många 
Ja, tag mig till dig i det höga, 
så slipper helt visst mitt trötta öga /:att gråta mer:/ 

5. Och när jag här ej skall dväljas mer 
och gröna kullen mig gömmer,
 du lika milt uppå graven ser,
 fast alla andra den glömmer Då skall min ande, 
när den får fara till stjärnelanden, så fritt förklara /:min kärlek dig":/ /

Text av Kristina Lagerlöf från andra hälften av 1800-talet/ 

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Ha en fin dag min vackra vän🍀🍀🍀Kram Ellinor

Unknown sa...

Jag älskar reflexgarnet!