mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 16 december 2017

en dag med MOTGÅNGAR ....fyllt ett badkar med tårar


 vilken dag....ingenting går som det skall

 hjärnan på högvarv då går det inte att läsa mönster

 skulle koppla samman datorn och lilla vykortsskrivaren 
kabeln är förmodligen i stugan får åka och köpa en ny

 här händer dock nått bra, killen som ger oss
kabeln nere på dataavdelningen säger 99:- 
när vi kommer till kassan 
och tjejen slår i varan står 
det 169:- 
Vi PROTESTERAR
 så klart och får 
den för 99:-

 köpte lite garn oxå när vi ändå var på Bäckby

 hem och fixa lite lunch
julkorv o senapssås förstärkt med senap

TROR NI DET FUNKADE MED 
VYKORTSSKRIVAREN
DATORN VILL INTE 
SUCK JAG BLIR TOKIG

 får göra nått annat kul så länge då 

hade några fotopapper som funkade i stora skrivaren
blir nu inte i närheten så bra som i lilla

Keldas pastasås med svamp 
ONÖDIG...


det fortsätter i samma stil som hela dagen
får veta att vårt julbord som vi beställde 20 augusti 
inte är kl 18 som vi sa utan kl 15
funkar ju inte då vi slutar kl 15 på soppköket
Vi har dock TVÅ gånger fått det bekräftat 
den 17 dec kl 18
av en slump fick jag veta i dag att så var inte fallet
är inte någon sittning kl 18 sista är kl 15
 ja ja nu blir det kl 16 och vi har två timmar på oss
personalen slutar kl 18...
undrar när dom börjar plocka undan på borden??
Vi är ändå 12 pers 
JAG BRYTER SAMMAN 
OCH GRÅTER FLODER

dagen har då vari grå 
och jag har huvudvärk och ont i magen

1 kommentar:

Ellinor sa...

Skickar en jättekram och hoppas att denna dag blir bättre❤️✊️🍀Kramen Ellinor