mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 15 december 2017

ett beställningsjobb...

 Annaeva ville att  vi tog en sväng ut till IKEA åt henne
7 påsar till dagis... 
och vad gör man inte för sina barn

 kolla in på den.... '
med MOBILEN  i handen och surfar runt lite... fniss fniss


 dom hade ingen svart färg på CityGross 
men väl på Konsum vid Röda torget

 men den här hade dom...
vi hittade den på fel ställe...
stod ensam och övergiven på en hylla bland godiset
och det gick inte att skanna in den
ja ja vi lämnade den till tjejen i kassan
men inte heller hon kunde få till det
så vi betalade TIO kr för burken
vilket kap...har sett för 80:-

 när jag var in på Konsum 
hittade jag goda starka korvar för 15:-
och rotmos för 5:-
det är så man får göra nu 
när Lennarts pension sänktes med 1500:- / mån

medans jag sov Var Lennart på Hjärtpunkten/bibblan
och lyssnade på lite god fin Jazz 
med Trinity

 jag blev väckt någon försäljare eller bibeltrogen
ja ja när jag i alla fall var vaken kunde jag ju ta mej i kast
med degen som legat i kylen några dagar
skulle jag fönsterkakor och kanelhjärtan
men inte tusan ville mina handleder kavla
blev i alla fall några kavlade kakor

 gjorde en rulle och rullade i kanel
blev ju kanelkakor ändå
om än inte kavlade hjärtan

 sen blev det några gaffelkakor med tranbär

 nöjd om än lite besviken 

bruna bönor för 5 kr
och rimmad bog som jag redan köpt 
blev så gott

fick dom här handledsvärmarna i ett hemligt paket för några år sen
dom är så himla sköna och jag vet inte från vem
är det du kan du väll höra av dej
så jag kan tacka på riktigt

1 kommentar:

Ellinor sa...

Kakorna blev ju jättefina och vilket kap ni gjorde med burken👍👍Sänkt pension är otrevligt,tur att du kan koka soppa på en spik😘Lite avis att ni har nära till Ikea,för mig tar det 50 in med bil så det blir en dagsutflykt när jag blir Ikeasugen😘😘😘kram Ellinor