mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 1 december 2017

från nu till då

 kallt även i dag... över 20 - 
ljust blir det knappast på hela dagen
här är kl 8 och ljuset kommer så sakta bakom fjället

 kl är 11 och vi är inte till byn

 när vi kom till Hemavan var det nästan -25°

 invigning av nya gondolbanan 








 själva invigning skulle ske kl 13.30 men vi var där kl 12
inte tusan väntar vi..
vi har ju sett att det funkade *fniss fniss*

 åt lite på Tärnaby värdshus
det var bara vi som var där helt tomt i byn i dag
alla är väll i Hemavan förstås

 var inte till AnnaLena och fyllde på förrådet
de får ju inte ta slut

när vi kom hem var Doris här
jag hade lagt ut lite pölsa till henne
oj va glad hon blev 

 så kom vi på att det var torsdag...


varvar lite jobb så där... dia och stickning
de är lite svårt att kombinera faktiskt
julen 1957 på Vegagatan 3d 3tr
Farmor o Farfar o Pappa o Jag
glögg var det här

 julen 1961 Böseberg
Jag står bakom granen och vi tror att det är Bosse Berglund som står till väster
men jag är helt säker på att det är Lennart som står till höger

Annaeva lucia 1969 hemma hos
Farfar Hans o Farmor Ellen
på Skjutbanegatan 25

 vet inte året.... 1996?
Linus o Hannah Lussar för
Morfar Elov o Mormor Hjördis 
på Parkgården i Tillberga


1 kommentar:

Ellinor sa...

Underbara bilder❤️👏Kram Ellinor