mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 7 december 2017

TRÄFFAT TOMTEN

 Dagens fråga ska jag klippa mej eller bara tvätta håret
ska ju på begravning i morgon

det blev en tur till stan och frissan


 på bussen kom det in en kvinna som STiNKER rök
jag är inte allergisk 
men nu kan jag nästan inte andas 
och hon står ändå inte så nära
hon tog upp en cigarett innan hon klev av
och tände den samtidigt som hon satt foten på marken
stackars människa

 ja känner fortfarande röklukten i min näsa 
märkligt hur de kan sitta i 

jag fick träffa tomten
så härligt så här några dagar före jul t.o.m
hade han tid med mej

snart är det klart med gången från bussen till lasarettet
ingen snö här inte....

 Mossa Mossa på er alla människobarn
som Nicke Lilltroll skulle sagt

 koltrasten har fått lunch

 Blev en tur till Hälla...tre kassar 
nu har jag mat ett tag

sylta är ju så lagom 
billig gurka i dag 
så det fick bli en stor burk med pressgurka

1 dl 12% ättika
2 dl socker
3 dl vatten
1 chili
och massa persilja
skiva gurkan och salta den
låt ligga i 15 min
häll av vattnet som saltet drog ut
blanda allt i en stor burk

 en julklapp från min vän Moniqa i Bomhus

 så underbart... 
sockor o vantar o sjal kommer det att bli 
tror jag 

så långt kom jag i kväll

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Åhhh,kalvsylta som är sååå gott!Det måste jag ha till lunch snart👍Fin blev du i håret,fin hela du❤️Jag älskade Nicke Lilltroll,har gett mig många goda skratt😍Ha det bra idag,trots begravning och kör dom vanligt försiktigt,det vet jag att Lennart gör,tänker på er❤️❤️Kram Ellinor

Anonym sa...

När Nicke Lilltroll var på Radion, då kom julkänslan! :)

Marie i Skara