mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 12 januari 2018

en utflykt på Mormor Linas födelsedag

 Djungel Jim.... 
nej de då
 är bara Lennart som besöker Åsby handelsträdgård


 vi bestämde att det fick bli 
Macklunch i dag 
 jag tog en macka med kycking


 efter Dagens sovstund
tog jag mej samman och fixade lite soppa
brynte kålen i ugnen
lättast så när det är mycket 

skinkspad och "gammal" julskinka fick slinka med

 
kålsoppa är ju så himla gott

 Kjell o Gunilla hade köpt en ny skrivare och en ny byrå
så vi var ner och kollade hur fint och bra det blev
så blev vi bjudna på 
MANDELKUBB 
oj va jag blev sugen på att baka

 ja dom här avstod jag från att smaka
tycker inte om "bortgjorda" nämligen

rimfrost hela dagen så vackert
 i dag är ingen vanlig dag för i dag fyller lilla mormor år

 tänk att vara född 11 jan 1891...
ja hon lever förstås inte i dag 
dog på min födelsedag 1973 efter lång tids lidande


Inga kommentarer: