mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 16 januari 2018

HIPP HIPP för GRANNEN och granen

 Du lilla gran så grön och fin
du doftar gott som terpentin...
så var det någon som sjöng om sin gran

 ja våran är oförskämt fin men nu  ska den bort

 barrade inte så mycket inte ens när Lennart klippte ner den

 har man varit "skogshuggare"
passar det med köttgryta som lunch

 När jag vaknade efter lunchvilan
hade jag fått så fina tulpaner

 Lennart hade varit ut till våra grannar som har 
Skälby handelsträdgården och köpt dessa godingar

och så har jag varit DUKTIG och MODIG
värken och konstiga känslan i framtänderna 
jag blir orolig och måste träffa en tandläkare
SÅ JAG RINGDE 
men det var mycket svårt att komma fram
inte ens till växel och telefonsvarare
men efter 10 min lyckades jag komma fram
och fick en tid  kl 11 tisdag 16 jan
i morgon med andra ord
en tid som inte finns 
dom har jouren för  hela stan på Herrgärdet 
så vi får se hur länge jag får vänta i morgon 

 förstärkt eftermiddagsfika

Kjelle fyller ju år 

man kan ju tycka att efter den tårtan behöver man ingen mat
men jag äter ju inte tårta
så det fick allt bli lite mat

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det kommer att gå bra hos tandläkaren🍀❤️🌹Kram