mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 10 januari 2018

lappskojs på julskinka

 Nu är det vackert ute

 rimfrost och -10°

 hade tvättstugan i dag

 och titta så fin lampa vi fått
jag skrev till föreningen sist jag var i tvättstugan
och ville ha en lampa över bordet
och nu satt den där
TACK

Lappskojs till lunch

Fick ett tips av med  i en matgrupp på Facebook
att göra lapskojs på överbliven julskinka.
Kände att det var ju något jag ville testa
 då salta biten-burken är helt omöjlig att få tag på nu för tiden. 
kör skinkan i matberedaren så den blev finstrimlad
koka ett gott potatismos
blanda 
GOTT
 det här ska även bli pizza och kålsoppa till söndag

 på kvällen innan Lennart for på bandy
blev det lite nödmat
sån pasta på burk Napoli
den var ingen höjdare även om jag förstärkte med ärtor


Farmen och Mästerkoken på TV

1 kommentar:

Ellinor sa...

När barnen var små så gjorde jag lappskojs på tonfisk,dom gillade det men inte jag😘😘😘kram